فروشگاه جامع خرید پروژه و مقاله آماده دانشجویی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 180
  • بازدید دیروز : 1057
  • بازدید کل : 2984804

آمار بازدید سایت

پیوند ها

82 - بررسی مردم شناختی مسکن و خوراک و پوشاک در روستای قپانوری استان لرستان براساس نظريه کارکردگرايی ساختاری رادکليف براون


فرمت فایل: ورد Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 281

 

 

فصل اول: طرح تحقيق با توجه به موضوع، بررسی مردم شناختی مسکن، خوراک و پوشاک در روستای قپانوری است. در اين فصل طرح مسئله، ضرورت، اهميت پژوهش، اهداف تحقيق، چارچوب نظری،روش تحقيق، مشکلات تحقيق و پيشينه تحقيق می باشد.

فصل دوم: به بررسی سيمای کلی روستای قپانوری از نظر ويژگيهای جغرافيايی و طبيعی، پيشينه تاريخی، ويژگيهای اجتماعی، اقتصادی، زبان، اماکن عمومی، مسایل جمعیتی توجه می شود.

فصل سوم: انواع مسکن با توجه به زمان ساخت آنها، ابزارهای ساخت، اجزای مسکن، کارکرد فضای درون، تزئينات داخلی، مصالح کاربردی، تغييرات و تحولات مسکن و معماری با توجه به دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی، باورها و اعتقادت و آدابی که درباره مسکن وجود دارد، مورد بررسی قرار می گيرد.

فصل چهارم: اين بخش به خوراک اختصاص داده می شود و به شرايط تهيه مواد خوراکی و تاثير محيط بر خوراک مردم در دوران گذشته، شيوه های نگهداری مواد غذايی، آيين و مناسک مربوط به غذا، ابزار تهيه خوراک پرداخته می شود. تغيير و تحول حاصل در نوع خوراکيهای مورد استفاده و علل و عوامل موثر در اين تغيير و انواع غذاهای آيينی از موارد ديگری است که در اين بخش به آن می پردازيم. اين فصل با شرحی درباره باورها و عقايدی که در زمينه خوراکيها رواج دارد، پايان می يابد.

فصل پنجم : در اين بخش به موارد زير پرداخته می شود: مقايسه بین پوشاک قديم و جديد، مواد اوليه توليد آنها، تکنيک و فنون و ابزارهائی که در تهيه هرکدام بکار برده می شود؛ تقسيم بندی انواع لباسهای مردان، زنان، کودکان و نوزادان، تغيير و تحولاتی که در اين بخش رخ داده و بررسی تنوع در فرم پوشاک مصرفی اين دوران و باورها و آداب استفاده از لباسها در موقعيتهای مختلف زمانی است.

 

طرح مساله

انسان همواره برا ی استفاده از محيط طبيعی و آماده کردن آن برای زندگی و استفاده از منابع پيرامون خود به تلاشی مستمر پرداخته و با استفاده از قدرت انديشه به اکتشافات و اختراعات دست زده است تا وسايل آسايش خود را فراهم سازد. حاصل اين تجربه ها و دست آوردها از نسلی به نسلی منتقل شده و در طول زمان به بهبود زندگی او انجاميده است.

در این راستا هر گروه اجتماعی دارای تجربیات، آداب و رسوم و فرهنگ مختص به خود در نحوه تأمین نیازهای مختلف همچون مسکن، خوراک و پوشاک است. در این میان دانش انسان شناختی نیز که شناخت عميق و جامع ابعاد متفاوت مرتبط با زندگی انسان است و شامل رابطه انسان با محيط طبيعی، نوع معيشت، نظام باورها و اعتقادات، آداب و رسوم، سنتها و جنبه های مهم دیگر زندگی بشر در طول تاريخ است. با توجه به این مسایل، تحقیق در روستای قپانوری به دنبال شناخت برخی زوايای زندگی مردمانی است که هر چند از بسياری جهات با فرهنگ ملی ايران مشترک است، اما مختصات فرهنگی ویژه ای دارد که به مردم اين منطقه هويت خاص بخشيده است. هر يک از این عناصر فرهنگی در تار و پود خود دارای ابعاد مادی و معنوی است که بسياری از آنها ناشناخته باقی مانده است. محقق مردم شناس با حضور در متن اجتماع و تجربه زندگی روزانه درکنار مردم، به شناخت و ثبت و ضبط اين فرهنگ پرداخته و عناصر مسکن، خوراک و پوشاک را در يک نگاه تاريخی، از چند دهه قبل از انقلاب تا امروز را با توجه به ابعاد مادی که شامل شرايط محيطی و جغرافيايي، نوع معيشت، طبقه اجتماعی و ابعاد غير مادی يعنی باورها، اعتقادات، نگرشها، سنتها و آداب و رسوم، کارکردها و تغيير و تحولات پديد آمده، مورد بررسی قرار داده است.

 

اهميت و ضرورت پژوهش

شناخت فرهنگ يک جامعه (هر چندکوچک و دور افتاده) و مقايسه آن با جوامع ديگر می تواند به کشف وجوه اشتراک و اختلاف در شيوه های زندگی انسانی کمک کند و از اين راه عناصر بنيادی تشکيل دهنده رفتارهای بشری آشکارگردد. درنتيجه اطلاعات و اندوخته های مردم شناختی در طول زمان به تدوين انديشه ها و نظريه های جديدتر و کامل تری از زندگی انسان می انجامد.

درجهان کنونی که همه فرهنگها درحال تغيير و تحول هستند، شناخت فرهنگ جوامع روستايی که کمتر دستخوش تغييرشده است، می تواند حرفهای ناگفته ای از گذشته فرهنگی بشر را درخود داشته باشد و با ثبت شيوه های زندگی اين مردمان از زوال و فراموشی آن جلوگيری می شود و ديگران نيز با فرهنگ اين جوامع آشنا خواهند شد. شناخت نيازهای ضروری انسان همچون مسکن، خوراک و پوشاک از جمله ملزومات اساسی برای پی بردن به شيوه های زندگی مردم يک جامعه است. ابعاد مادی اين شناخت در کنار ابعاد غير مادی آن است که می تواند به درک همه جانبه و عميق محقق از جامعه مورد مطالعه کمک کند. در اين هنگام است که ارائه راهکارها در جهت بهبود وضعيت زندگی کنونی و رفع مشکلات يکی از جوامع روستايی کشورمان مفيد واقع خواهد شد. توسعه در هر جامعه ای امری ضروری بشمارمی آيدکه بايد بر مبنای ارزشهای فرهنگی و اجتماعی آن جامعه استوار باشد، درغير اينصورت و بدون توجه به فرهنگ بومی جامعه توفيقی در اين امر حاصل نخواهد شد. از آنجا که هنوز قشری عظيمی از مردم جامعه ما در روستاها ساکن هستند و اقتصاد کشور در بخش کشاورزی به روستاها متکی است، تحقيقات مردم شناختی درجهت توسعه روستايی می تواند از مشکلاتی نظير مهاجرت بيش از حد روستاييان، درجه بالای بيکاری پنهان و فقر اقتصادی آنان جلوگيری کند.

مردم روستا برای شناخت جامعه خود ارزش و اعتبار زيادی قايل هستند. اگر بررسيهايی در مورد جامعه انجام گيرد و به کم وکيف وضعيت زندگی گذشته و حال آنان پرداخته شود، به نقاط قوت و ضعف خود واقف می شوند و با اعتماد بيشتری به راهکارهای بيان شده از سوی مسئولين توجه نشان می دهند.

 

چارچوب نظری

تحقيقی که در پيش رو داريم با توجه به نظريه کارکردگرايی ساختاری رادکليف براون صورت گرفته است. بر اساس اين نظريه ساختارهای بنيادين روستا از طريق بررسی عناصر مسکن، خوراک و پوشاک صورت می گيرد. با شناسايی هر يک از اين عناصر و اجزای موجود در آنها، ساختار کلی حاکم مورد شناسايی قرار می گيرد. برای اينکه تحليل عميقتری از روستا و ويژگيهای فرهنگی و اجتماعی آن بدست آوريم، روستا را به عنوان يک کل و عناصر فرهنگی را به عنوان اجزای آن در متن کلی مورد بررسی خواهیم داد. واحد اساسی تحليل، عناصر فرهنگی و اعمال و عقايد مربوط به آنها است که ساخت اجتماعی روستا را شکل می دهد و شبکه روابط اجتماعی مردم بر پايه آنها شکل گرفته است. از اين نظر يه به خوبی می توان فهميد که عناصر فرهنگی(مسکن، خوراک وپوشاک) چگونه با فضای روستا هماهنگی دارند و هر عنصر چه وظيفه و کارکردی دارد که بدون وجود هرکدام از آنها در سازمان اجتماعی روستا خلل وارد می شود و نظم موجود در هم می ریزد.

نظم مطرح در ميان اين عناصر، طبق نظريه رادکليف براون بر اساس سه اصل پايه گذاری شده است که عبارتند از:

اصل اول: کارکردگرايی عمومی؛ بيان کننده آن است که همه چيز در داخل اين کل وظيفه ای دارد و هر يک از آنها کارکرد خاص خود را دارند.

 

اصل دوم: ضرورت کارکردی؛ يعنی نياز نظام به کليه کارکردهای عناصر متشکله خود می باشد و هر کارکردی در رابطه با ساير کارکردها به حفظ وضع موجود کمک می کند، در غير اين صورت نظم موجود از ميان خواهد رفت.

اصل سوم: وحدت کارکردی است که هماهنگی و يکپارچگی همه عناصر سازنده نظام اجتماعی را بيان می کند. اصول اساسی کارکردگرايی علاوه بر عناصر فرهنگی بر ديگر عناصر اجتماعی نيز تاثير بسزايی داشته است. هنجارهای جامعه که رفتارها را تحت نظارت دارند، مانند قوانينی هستند که مردم بايد از آن فرمانبرداری کنند. چنان که با توجه به نظام معيشتی حاکم بر روستا، افراد به برقراری نظم درکارها بصورت گروهی اقدام می کنند و به هنگام انجام کارها هرکسی وظيفه ای را عهده دار می شود.

مردم روستا با در نظرگرفتن هنجارهای جامعه به حفظ اجزای اجتماعی يعنی رسوم، باورها، و روابط اجتماعی اقدام می کنند که شرط اساسی بقای روستا و فرهنگ مردم آن است. آنان درکارهای کشاورزی، جشن ها و مراسم سوگواری و اجرای مراسم مختلف گرد هم جمع می شوند، هر کدام وظيفه ای بر عهده می گيرند و با ياری رساندن به يکديگر مشکلات را حل و فصل می کنند. اين نشان از کارکرد خاص اين روابط است که ضرورت وجودی آن را نشان می دهد. این مردم در فرهنگ خود آموخته اند که به تنهايی نمی توانند در روستا زندگی کنند و از فردگرايی گريزانند. طبق گفته رادکليف براون روستا مانند ارگانيسمی زنده است و مانند نظامهای سامانمند از اجزايی تشکيل يافته که هر يک از آنها در نگه داشت کل جامعه نقش دارند.

 

اهداف تحقيق

هدف کلی اين تحقيق ارائه تبينی انسان شناسانه از عناصر فرهنگی مسکن، خوراک و پوشاک به عنوان مهمترين ابعاد زندگی يکی از روستاهای کشورمان است. برای دستيابی به اين هدف، مطالعه موثر بر شکل گيری اين عناصر مورد توجه و مطالعه پژوهشگر بوده است و مسايلی همچون تابوهای مختلف، مناسک و مراسم در مورد عناصر فرهنگی مسکن، خوراک و پوشاک و نقش آنها در زندگی روزمره و آداب فرهنگی و اجتماعی خانواده ها مد نظر قرار داده شده است. در ضمن بررسی تغييرات ايجاد شده در زندگی مردمان روستا از گذشته تاکنون، تحولات رابطه آنها با محيط طبيعی و ارتباط ميان مردم روستا با يکديگر که خود را در عادات و رفتارها و باورها در زمينه مسکن، خوراک و پوشاک نشان می دهد، از ديگر اهداف محقق در اين رساله می باشد.

اهداف جزيی زير در اين تحقيق دنبال شده است:

بخش مسکن: مشخص کردن چگونگی نوع معيشت مردم، وضعيت طبيعی آب و هوای منطقه و تأثير آنها در نوع ساخت مسکن، بررسی شکل ظاهر مسکن و تغيير و تحولاتی که در طی سالها به وجود آمده است.

- جمع آوری اطلاعات در مورد فرهنگ ساخت مسکن و مقايسه بين روشها در گذشته و حال و جمع آوری اطلاعاتی که به عنوان ميراث فرهنگی محسوب می شود (هر يک از اين موارد در جهت دستيابی به هدف کلی مورد نظر اين پژوهش يعنی بررسی مردم شناختی سکونتگاه در روستای قپانوری و بررسی تحولات آن است).

بخش خوراک: در اين بخش به تابوهای غذايی، مناسک و مراسم در مورد غذا و نقش آن در زندگی روزمره، آداب فرهنگی و اجتماعی خانواده ها و مسايل ديگر خواهيم پرداخت و به اين سوالات پاسخ خواهيم داد:

- آيا رشد تکنولوژی و تغييراتی که در محيط طبيعی ايجاد می شود و پديد آمدن ارتباط بيشتر ميان افراد روستا با ديگر مکانها بر عادات غذايی آنان تاثير داشته است؟ اگر چنين بوده اين تغييرات نسبت به وضعيت گذشته چگونه است؟ آيا باورها و اعتقادات مردم نسبت به وضعيت معيشت، مصرف مواد غذايی تاثير گذار بوده است؟

- آيا سنت شکنی در غذاهايی که در مناسک مختلف مورد استفاده قرار می گرفته، بوجود آمده است؟

- آيا اقتصاد مبتنی بر پايه کشاورزی و دامداری روستا وضعيت خوراک مردم را تحت الشعاع قرار داده است و یا هنوز مانند گذشته است؟

- آيا وضعيت غذايی و معيشت در روستا از فرهنگ کشاورزی و دامداری ناشی شده است؟

بخش پوشاک: شناخت پوشاک سنتی و علل بکارگيری مواد اولیه خاص در تهيه آنها

ـ بررسی پوشاک مردان، زنان، نوزادان وکودکان درقديم و بررسی علل تغيير و تحولات

ـ باورها و نظام اعتقادی مردم در زمينه پوشاک

ـ شناخت نوع تزئينات وعلل استفاده از آن


مبلغ قابل پرداخت 21,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 249

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر  آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

کتاب صوتی پاک زیستن - انجمن معتادان گمنام

کتاب صوتی پاک زیستن - انجمن معتادان گمنام

کتاب صوتی پاک زیستن انجمن معتادان گمنام NA   درباره کتاب: هر روزی که ما پاک زیسته و اصول روحانی بهبودی را تمرین می کنیم, حقایق بیشتری آشکار می گردند. اولین نسخۀ کتاب پاک زیستن در سال 1983 نوشته شد اما آغاز این پروژه حتی به پیش از این تاریخ نیز مربوط می گردد. این ... ...

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون و پرورش نیروهای درون

پکیج آموزش فعالسازی انرژی درون که به شما فعال کردن چاکرا ، کندالینی ، انرژی درمانی ، قدرت پرانا و خیلی آموزش های فوق العاده دیگر که در ادامه معرفی خواهند شد آموزش داده خواهد شد. شما با دو کتاب "انرژی درون" با 500 صفحه و "پرورش نیروهای درون" با 150 صفحه می باشند آشنا خواهید ... ...

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

دانلود کتاب صوتی ترک آسان سیگار

عنوان کتاب: ترک آسان سیگار نویسنده: آلن کار مترجم: کاوس نویدان گوینده: علی همت مومیوند فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 17 حجم کل فایل ها: 100 مگابایت مدت زمان پخش: 9ساعت و 3 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: کتاب صوتی ترک آسان سیگار نوشته‌ی آلن کار، پرفروش‌ترین ... ...

دانلود کتاب صوتی کلیدر (مجموعه کامل)

دانلود کتاب صوتی کلیدر (مجموعه کامل)

عنوان کتاب: کلیدر (مجموعه کامل جلد 1 تا 10) نویسنده: محمود دولت آبادی گوینده: فیروزه غفوری پور فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 10 جلد کامل حجم کل فایل ها: 1560 مگابایت زبان: فارسی توضیحات: کتاب «کلیدر» نوشته محمود دولت آبادی است. کلیدرمشهورترین و بلندترین رمان ... ...

جامع ترین پکیج مخ زنی و جذب دختر

جامع ترین پکیج مخ زنی و جذب دختر

راه های مخ زنی دخترها   این دفعه با یک سری مطالب نو اومدم خدمتتون و قبل از هر چیز باید بگم که این مطلب هیچ ربطی به خانمها نداره لطفا حتی سعی نکنن یه کمش هم بخونن چون در پایان من جلوی دستتون نیستم که دمپایی به طرفم پرتاب کنید(کار دیگه از دستتون بر نمی یاد) برای همین ... ...

پکیج صداسازی متود CVT

پکیج صداسازی متود CVT

پکیج زبان اصلی متود صداسازی CVT: شامل کتاب 274صفحه ای به زبان انگلیسی + کتاب خانه صوتی (شامل 421 فایل صوتی برای مردان و 416 فایل صوتی برای زنان) + کتاب فارسی ترجمه شده (فقط دو فصل اول که پایه ای ترین مفاهیم این متود را تشکیل می دهند ترجمه شده است .)Complete Vocal ... ...

فایل دروس تئوری و عملی کلاس مربیگری درجه C فوتبال آسیا

فایل دروس تئوری و عملی کلاس مربیگری درجه C فوتبال آسیا

دوره مربیگری c آسیا نخستین مدرک معتبری است که در AFC دارای اعتبار ویژه ای است و از نگاه این فدراسیون فردی به عنوان مربی شناخته میشود که مدرک این دوره مربیگری را اخذ کرده باشد .این دوره ،‌ توسط مدرسین تایید شده از این نهاد و طی آموزش دو هفته ای برگزار میشود و شرکت کنندگان در ... ...

آموزش تصویری روش پژوهش گراندد تئوری(سریع-ساده و کاربردی)

آموزش تصویری روش پژوهش گراندد تئوری(سریع-ساده و کاربردی)

گراندد تئوری (نظریه زمینه ای) روشی است که برای اولین بار در سال 1967 توسط دو محقق به نام گلیزر و اشتراوس مطرح شده است. این روش منجر به ایجاد شکل معروفی از تحقیق و بررسی در حوزه های آموزش و پژوهش سلامت شده است. در این روش تاکید بر روی نسلی از نظریه مبتنی بر داده است . به ... ...

پاسخنامه سوالات معاد شناسی و مرگ آگاهی - در زندگی

پاسخنامه سوالات معاد شناسی و مرگ آگاهی - در زندگی

بسمه تعالی پاسخنامه سوالات معاد شناسی و مرگ آگاهی در زندگی سایت نهاد 7 جلسه باهم، سوالات ترم جدید   معرفی درس: در این درس حجت الاسلام مسعود عالی در 7 جلسه به آثار یاد مرگ در زندگی روزمره می پردازد موضوع این درس زندگی پس از مرگ است. استاد با گفتاری ساده و روان در این ... ...

دانلود pdfکتاب اسرار نشانه ها ( کاملترین کتاب الکترونیکی مرجع رمز گشایی علائم و نشانه ها ۱۶۲ صفحه رنگی pdf به زبان فارسی)

دانلود pdfکتاب اسرار نشانه ها ( کاملترین کتاب الکترونیکی مرجع رمز گشایی علائم و نشانه ها ۱۶۲ صفحه رنگی pdf به زبان فارسی)

کتاب  اسرار نشانه ها فهرست مطالب از نظر حقوقی دفینه چیست ؟ قبل از هر چیزی نشانه های دفینه را بشناسیم نشانه های دفینه چگونه رمز گشایی میشوند معانی آثار و علائم دفینه : درخت – بت خانواده – شیر – کوزه های خالی -اسب و اسب سوار – جای پا شکل چارق یا کفش – نماد دنده و ... ...

آموزش تصویری روش پژوهش پدیدارشناسی(ساده و کاربردی)

آموزش تصویری روش پژوهش پدیدارشناسی(ساده و کاربردی)

روش تحقیق پدیدارشناسی Phenomenology  هدف پژوهشگر از اجرای طرح تحقیق پدیدارشناسی آن است که معنی یک پدیده یا مفهوم مورد مطالعه را از نظر یک گروه افراد بررسی کند این روش جز روش های کیفی پژوهش بوده که به بررسی تجارب زیسته افراد در مورد یک پدیده خاص می پردازد لذا در این دوره ... ...

دانلود جزوه بیوشیمی بالینی (منابع علوم پایه)

دانلود جزوه بیوشیمی بالینی (منابع علوم پایه)

عنوان جزوه: بیوشیمی بالینی  (منابع علوم پایه) تعداد صفحات:109 فرمت جزوه:PDF توضیحات بیشتر در مورد جزوه : دانلود جزوه بیوشیمی بالینی که مربوط به دروس علوم پایه پزشکی می باشد. این جزوه در 109 صفحه آماده شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. لازم به ذکر است این جزوه اسکن ... ...

دتایل اجرایی ژاکت فلزی - ژاکت فولادی (مقاوم سازی ستون بتنی) اتوکد dwg

دتایل اجرایی ژاکت فلزی - ژاکت فولادی (مقاوم سازی ستون بتنی) اتوکد dwg

در اینجا جزئیات اجرایی کمیاب از نحوه اجرا و نقشه های مقاوم سازی ستون بتنی با ژاکت فولادی را می توانید دانلود کنید... نقشه های دانلودی در فرمت فایل اتوکد dwg و قابل ویرایش هستند... شامل : دانلود دتایل اجرایی مقاوم سازی ستون بتنی با ژاکت فلزی نحوه اتصال بولت ها به ستون ... ...

نمونه سوالات انباردار رشته حسابداری فنی حرفه ای | کاردانش با جواب

نمونه سوالات انباردار رشته حسابداری فنی حرفه ای | کاردانش  با جواب

این مجموعه مناسب برای هنرجویان هنرستان های فنی و کاردانش و همچنین هنرجویان سازمان  فنی و حرفه ای و سایر آموزشگاه ها جهت آمادگی آزمون می باشد  مجموعه شامل 4 فایل PDF با بیش از 120 سوال به همراه جواب می باشد قسمتی از محتوای فایل جهت بررسی شما پیش از خرید در زیر نمایش داده ... ...

دانلود نقشه اجرایی پل عابر پیاده ( مورد تایید سازمان راهداری) - اجرا شده در اکثر نقاط کشور

دانلود نقشه اجرایی پل عابر پیاده ( مورد تایید سازمان راهداری) - اجرا شده در اکثر نقاط کشور

*** دانلود نقشه های اجرایی سازه پل هوایی عابر پیاده به همراه جزئیات پل هوایی عابر پیاده در قالب یک فایل اتوکد قابل ارائه به سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان راه داری و نظام مهندسی ***   در این مجموعه برای شما دتایل کم نظیر و ارزشمندی از نقشه های اجرایی سازه مربوط به پل ... ...

کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب

کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب

کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب   کتاب آموزش زبان آلمانی A-Grammatik به همراه پاسخ نامه و فایل های صوتی کتاب ناشر کتاب: (Schubert Verlag (2010 فایل PDF کتاب به زبان آلمانی و در 187 صفحه است. فایل PDF با بهترین کیفیت و با ... ...

آموزش تله کینزی (کنترل اجسام با نیروی ذهن)

آموزش تله کینزی (کنترل اجسام با نیروی ذهن)

تله کینزی یکی از رایج ترین و جالب ترین کینزی ها می باشد که شما به وسیله آن می توانید اجسام را با نیروی ذهن خود ، به حرکت در بیاورید. شاید تا الان مقالات و کتاب های زیادی در مورد تله کینزی خوانده باشید و با خود فکر کنید که این کتاب هم یکی از همان کتاب ها است ولی باید بدانید ... ...

کتاب معلم Nuevo prisma libro de profesor (A2)

کتاب معلم Nuevo prisma libro de profesor (A2)

دانلود کتاب معلم نوو پریسما آ2   فایل به صورت pdf با کیفیت خوب و برای راحتی در تدریس یا آموزش کتاب نوو پریسما A2  می باشد. کتاب Nuevo Prisma A2 با ساختار جدید بر اساس متد قبلی این مجموعه جهت فراگیری زبان اسپانیایی ویژه بزرگسالان توسط انتشارات Editorial Edinumen به چاپ ... ...

محاسبه وزن الکترود نسبت به سایز و ضخامت لوله

محاسبه وزن الکترود نسبت به سایز و ضخامت لوله

به نام خدا سلام این یک فایل اکسل میباشد که محاسبه وزن الکترود و وزن فیلر نسبت به سایز و ضخامت لوله را محاسبه میکند ، و بسیار دقیق میباشد و  چندین بار امتحان شده ، روش کار بسیار ساده هستش سایز لوله رو انتخاب کرده و بعد ضخامت لوله و یا همون اسکیجول و جنس لوله که کربن هست ... ...

دانلود جزوه کامل سیگنال ها و سیستم ها استاد بابایی زاده دانشگاه شریف

دانلود جزوه کامل سیگنال ها و سیستم ها استاد بابایی زاده دانشگاه شریف

جزوه سیگنالها و سیستمها آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر بابایی زاده تعداد صفحات: 222 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: عالی حجم: 123 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس خوانا ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما